İLAHİ ŞİFA RAHMETİ

TEK ŞİFA KAYNAĞI ALLAH(C.C)'IN ADIYLA
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» HAKSIZ YERE HAPİSTEN KURTULMAK İÇİN
Çarş. Haz. 02, 2010 2:51 am tarafından bilalhoca

» HER HASTALIĞA ŞİFASI KESİN OLAN BİR ÖRNEK DUA (HEDİYEM)
Çarş. Haz. 02, 2010 2:35 am tarafından bilalhoca

» YILDIZLAR BURÇLAR VE YILDIZNAME SAHTEKARLIĞI
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:27 am tarafından bilalhoca

» HER TÜRLÜ KAZA VE BELADAN KORUNMAK İÇİN
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:13 am tarafından bilalhoca

» DARGINLARIN BARIŞMASI İÇİN
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:12 am tarafından bilalhoca

» KARI VE KOCA GEÇİMSİZLİĞİNİ ÖNLEME İÇİN
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:11 am tarafından bilalhoca

» GENEL HASTALIKLAR İÇİN
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:10 am tarafından bilalhoca

» BAŞ AĞRILARI İÇİN DUA
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:09 am tarafından bilalhoca

» AĞRI VE SIZILAR İÇİN AYETLER VE DUA
Ptsi Mayıs 31, 2010 1:09 am tarafından bilalhoca

Ocak 2017
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
TakvimTakvim
Sosyal yer imi
Sosyal yer imi Digg  Sosyal yer imi Delicious  Sosyal yer imi Reddit  Sosyal yer imi Stumbleupon  Sosyal yer imi Slashdot  Sosyal yer imi Yahoo  Sosyal yer imi Google  Sosyal yer imi Blinklist  Sosyal yer imi Blogmarks  Sosyal yer imi Technorati  

Sosyal bookmarking sitesinde İLAHİ ŞİFA RAHMETİ adresi saklayın ve paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde İLAHİ ŞİFA RAHMETİ adresi saklayın ve paylaşın

Paylaş | 
 

 KUR'AN VE RUKYE İLE TEDAVİNİN FETVASI İZNİ RUHSATI

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
bilalhoca
HAVAS


Mesaj Sayısı : 109
Kayıt tarihi : 11/05/10
Yaş : 50
Nerden : Denizli

MesajKonu: KUR'AN VE RUKYE İLE TEDAVİNİN FETVASI İZNİ RUHSATI   Salı Mayıs 11, 2010 9:29 am

Kur’ân’la Tedavinin Hükmü
Soru: Kur’ân ile tedavinin, onunla rukye yapmanın ve
ondan bazı âyetleri muska edinip takmanın hükmü nedir?
Cevap: Kur’ân ile tedavi caizdir. Nitekim Buhârî ve
Müslim, Ebû Saîd el-Hudrî radıyallâhu anh’dan şöyle rivâyet
etmiştir: “Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in ashâbından
bir grup yolculuğa çıktılar. Derken Arap kabilelerinden bir
kabilenin yakınında konakladılar. Bu kabileden kendilerini
misafir etmelerini istedilerse de onlar buna yanaşmadılar.
O sırada bu kabilenin efendisini akrep soktu. Onu tedavi
etmek için her yolu denediler; ancak bir fayda sağlayamadılar.
Derken içlerinden biri: “Şu yakınınıza konaklayan
kafileye gidip sorsanız, belki içlerinden birinde (hastayı
tedavi edecek) bir şey vardır” dedi. Hemen onların yanına
gittiler ve şöyle dediler:
“Ey kafile! Efendimizi akrep soktu. Biz onu tedavi etmek
için her yolu denedik; ancak hiçbiri fayda sağlamadı.
İçinizde (onu tedavi edecek) bir şeyi olan var mı?”
İçleriden biri şöyle karşılık verdi:
(263) Fetâvâ İslâmiyye, 1/28. “Evet. Allah’a yemin ederim ki, ben rukye yaparım.
Ancak sizden bizi misafir etmenizi istedik; ama siz buna
yanaşmadınız. Dolayısıyla da bize ücret vermeden sizin
adınıza rukye yapmam.” Bunun üzerine küçük bir koyun
sürüsü üzerinde anlaştılar. O da (efendilerinin yanına) gitti
ve ona: “Hamd, alemlerin rabbi olan Allah’adır” (Fatiha
sûresini) okuyup üflemeye başladı. Derken adam, sanki
bağlarından çözülmüş ve hiç hasta olmamış gibi ayağa
kalkıp yürüdü. Kabilesine: “Anlaştığınız ücreti onlara tastamam
verin” dedi.
Sahabeden biri: “(Koyunları aranızda) paylaştırın”
deyince, rukyeyi yapan: “Paylaştırmayın. Hele Peygamber
sallallahu aleyhi ve sellem’in yanına gidip olanları anlatalım,
bakalım bize ne emredecek?” dedi. Derken Allah Rasûlü
sallallahu aleyhi ve sellem’in yanına geldiler ve olanları anlattılar.
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem: “Fatiha sûresinin
rukye olduğunu nasıl bildin?” dedikten sonra şöyle devam
etti: “Doğru yapmışsınız. (Koyunları aranızda) paylaştırın
ve bana da bir pay ayırın.”
Bu hadis, Kur’ân’la tedavinin caiz olduğunu göstermektedir.
Kur’ân âyetlerinden muska edinip takma meselesine
gelince, âlimler bu konuda (caizdir ve caiz değildir şeklinde)
iki görüş belirtmişlerdir. En doğru olan görüş ise bunun
caiz olmadığıdır. Başarı Allah’tandır. O’nun salât ve selamı
PeygamberimizMuhammed’e, âilesineveashâbına olsun.(264)
Fetva Kurulu
(264) Fetâvâ İslâmiyye, 1/28.

Sihir yapılmış kişideki sihri çözmenin hükmü
S: Bir kişinin bir başkasına sihir yaptığını anlarsak, dinen
bu sihri nasıl çözebiliriz?
C: Sihirle uğraşmak haram, hatta büyük (dinden çıkaran)
küfürdür. Dolayısıyla da sihri çözmek için yine sihir
kullanmak caiz değildir. Ancak sihir yapılan kişi, Kur’ân ve
Sünnet'te yer alan rukye ve dualarla tedavi edilebilir. Başarıya
ulaştıran Allah’tır. O’nun salât ve selamı Peygamberimiz
Muhammed’e, âilesine ve ashâbına olsun.(267)
İlmî Araştırmalar ve Fetvâ Kurulu
Kurul Başkanı
Abdulazîz b. Abdillah b. Bâz
Kurul Başkan Vekili
Abdurrazzak Afîfî
Üye Üye
Abdullah b. Ku’ûd Abdullah b. Ğudeyyân
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://ilmihavas.dialog.tv
 
KUR'AN VE RUKYE İLE TEDAVİNİN FETVASI İZNİ RUHSATI
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
İLAHİ ŞİFA RAHMETİ :: HAVAS VE RUKYE NEDİR-
Buraya geçin: